e- papers

We Have moved . . . .

Go to   >    >  >> new Site     

Search This Blog

Saturday, January 17, 2009

Peluang Pas menang cerah, MCA Gerakan takut turun KT- Ronnie

Election web-site PAS.

KUALA TERENGGANU, 17 Jan - "Baki lima jam ini, peluang menang lebih cerah kepada calon Pas, Haji Abdul Wahid Endut dan selangkah lagi kemenangan kepada Pakatan Rakyat," ujar Ronnie Liew, Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Beliau yang ditemui di UPU Chabang Tiga itu turut dilihat bersama sebilangan pimpinan DAP dan Exco Kerajaan Negeri Selangor turun melawat pusat-pusat pengundian sekitar Kuala Terengganu.

Beliau yang turut memberitahu respon yang lebih menyebelahi PAS berdasarkan kepada lawatannya dan hasil tinjauan sejak pagi lagi.

"Sepanjang kempen lalu jarang benar kelihatan jentera parti kompenan lain BN termasuk MCA dan Gerakan datang membantu kempen BN-Umno, MCA dan Gerakan dilihat takut turun bersama mereka," ujarnya.

"Sehingga hari membuang ini saya masih tidak lihat kelibat mereka turun membantu, jauh sekali dalam membantu merayu undi, ternyata 'gelombang peralihan' kaum cina di sini sangat menakutkan parti kompenan kuat BN ini.

Menurut laporan wartawan bertugas, MIC dan PPP sendiri juga dilihat tidak datang membantu kempen Umno. Ternyata Umno kelihatan lemah bersendirian dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu ini.

Semenjak tinjauan wartawan bertugas lewat malam tadi hingga waktu ini, kehadiran penyokong Pakatan Rakyat dari negeri-negeri lain semakin ramai membanjiri Kuala Terengganu. Malah kehadiran petugas dari luar mengatasi jumlah petugas Umno dan Barisan Nasional (BN).

No comments:

Post a Comment